Freelo Blog Strojovna 8měsíční cesta za novým ceníkem

8měsíční cesta za novým ceníkem

Udělat webovou aplikaci zvládne každý druhý programátor. Udělat ji takovou, aby to byl dlouhodobě udržitelný byznys, už tak jednoduché není. Tento článek bude o změně ceníku Freela. Pokud si myslíte, že jsme změnili pár čísel na webu, tak vás vyvedeme z omylu. Náš proces změny zahrnoval dva workshopy, kompletní předělání webu, přeprogramování velké části aplikace a trval 8 měsíců.

Proč

Když jsme Freelo spouštěli, chtěli jsme jej udělat co nejdostupnější pro hlavní cílovou skupinu – Freelancery. „Udělejme jednoduchý a dostupný pricing.“ říkali jsme si. „Jeden placený tarif, hlavně ať je to jednoduché a transparentní.“

Tenhle přístup je fajn. A fakt se nám líbí.

Bohužel jsme narazili na menší problém. Volnonožců, kteří by začali používat naprosto novou–a neznámou–službu na řízení projektů, zase tolik nebylo. Po více než roce je to přibližně třetina všech uživatelů.

Víme. Chce to čas.

Po roce fungování jsme zjistili, že je Freelo mnohem univerzálnější, než jsme si mysleli. Dokáže dobře sloužit i ve firmách jako Fotoškoda nebo Intime. Takové firmy ale mají trošku jiné potřeby než volnonožci. Mezi časté dotazy na naší podpoře patří: „Může můj kolega vytvářet nové projekty pod mým účtem?“, „Může mi šéf dát právo na zvaní uživatelů k projektu?“.

Jenže tyto funkce zase neocení volnonožec. Takže jak z toho ven?

Cíle pro nový ceník

  • Freelo musí být stále dostupné pro volnonožce. Měsíční částka by měla přibližně odpovídat jeho hodinovce.
  • Nebudeme omezovat počet uživatelů – volnonožec by do něj pak nechtěl zvát klienty.
  • Vyšší tarify musí mít jasnou přidanou hodnotu pro firmy – nové funkce pro delegaci činností. Pozn.: Plánujeme i pokročilejší reporty.
  • Ceny musí více reflektovat hodnotu, kvalitu a náklady spojené s vývojem Freela.

Workshop

První setkání na téma Pricing jsme pořádali už v červnu 2016. Pod vedením zkušeného Karla Borovičky jsme vygenerovali pěknou řádku nápadů:

Nevím jestli to bylo tím vedrem, ale z workshopu jsme měli hlavy snad ještě zamotanější než před ním 🙂 . Kvantita bohužel přebyla kvalitu.

Po zpracování informací nám z toho vycházelo jediné – necháme to ještě být a nebudeme do ceníku hrabat.

Design pivo Pardubice

Na podzim jsme se sešli s pardubickými designéry na tradičním Design pivu a náhodou jsme toto téma zase otevřeli.

Následovala několikahodinová debata.

Nadhazovali jsme nápady, které jsme vydestilovali v létě a potvrzovalo se nám to, co jsme si mysleli. Pokud chceme zachovat jednoduchost v pricingu, musíme se vyprdnout na alternativní způsoby cenotvorby. Nemá smysl hledat složitosti a znovuvymýšlet kolo.

Dnes seminářujeme s @karelborkovec na téma uživatelský výzkum od @kborovicka #marketingovakavarna

Fotka zveřejněná uživatelem Honza Kulda (@kulincz),

Prozření

Po několika dalších měsících nám to došlo.

Pro firmy je 399 Kč za měsíc vtipná částka. A zároveň i bariéra. Několikrát jsem v telefonu zaslechl dotaz: „A těch 399 Kč měsíčně, to je jako za uživatele, že?“ Dovedu si představit, že prezentovat šéfovi přechod na takhle drahou službu nemusí být jednoduché.

Lidi často levným službám nevěří. Mají obavu z toho, že se něco porouchá. Že zmizí data. Že se s nimi nikdo nebude bavit, když budou v nouzi. Že uniknou informace.

My Freelu 100% věříme a takhle ho podhodnocovat je jen a pouze naše chyba. Zároveň je dost složité na tohle téma dostat z lidí relevantní informace. Chcete se o tom bavit s těmi, kdo reálně chtějí–a třeba i budou–Freelou používat. Jenže to je zároveň i kámen úrazu – je logické, že tito lidé vám neřeknou, že by za Freelo klidně platili dvoj či trojnásobek.

Takže jsme se rozhodli – musíme přidat další tarify a dodělat některé klíčové funkce pro firemní zákazníky.

Volnonožci, nemusíte se bát. Freelo je stále určené pro vás. Vaše potřeby by měl pokrývat nejlevnější tarif, který ovšem také lehce podraží.

Je nám jasné, že s takovou změnou vyvstává ve vašich hlavách plno otazníků. Na ty nejpodstatnější vám pokusíme dopředu odpovědět. Pokud vás napadne cokoliv dalšího, napište do komentářů, chatu, e-mailu nebo nám zavolejte.

Otázky & Odpovědi okolo nového ceníku

Už si Freelo platím – jak se mě změna dotkne?

Pro současné platící zákazníky máme ochrannou tříměsíční dobu.

Pokud jste Freelo platili před změnou ceníku, tak pro vás zůstává cena 399 Kč bez DPH / měsíc po následující 3 měsíce.

Máte zaplaceno na rok dopředu? Dobře pro vás, žádný rozdíl po vás chtít nebudeme. Nová cena se vám bude počítat až po uplynutí zaplaceného období.

Pokud si budete chtít předplatit Freelo znovu na rok, tak tříměsíční slevu ceny nového vs. původního tarifu promítneme do roční částky.

Jak bude změna tarifu na nový probíhat?

Nový tarif se po 3 měsících vybere automaticky podle počtu vašich aktivních projektů. Pokud tedy nějaké vaše vlastní projekty leží ladem, tak je archivujte. Archivované projekty do limitu nezapočítáváme ani nebudeme – můžete jich mít kolik chcete.

Jaký je rozdíl mezi aktivním a archivovaným projektem?

Aktivní projekt je takový, který není archivovaný. Archivovaný projekt slouží pouze ke čtení – lze jej kdykoliv obnovit mezi aktivované.

Mám zkušební verzi Freela – jaké pro mě platí ceny?

Pro vás platí nový ceník. Pevně věříme, že si z našich tarifů vyberete.

Co když chci používat vyšší limity / funkce projekťák & správce z vyšších tarifů?

V tom případě musíte vyšší tarif v aplikaci aktivovat. To uděláte kliknutím na svůj profil vpravo nahoře a na odkaz Změnit tarif.

V případě, že už máte předplacený původní Premium tarif na rok, tak vám dopočítáme rozdíl ceny nového vs. původního.

Pokud platíte Freelo každý měsíc a chcete tarif povýšit, tak pro vás bohužel žádnou slevu nemáme. Důvod je jednoduchý – bylo by to administrativně moc komplikované.

Nelíbí se mi změna ceníku. Dá se s tím něco dělat?

Bohužel nedá. Máme jednoduchý důvod: Každý zdravý byznys musí být dlouhodobě udržitelný. I ten náš.

Vkládáme do Freela velké úsilí a péči. Nejde nám o pohádkové zbohatnutí. Chceme Freelo dál rozvíjet, aby bylo lepší a lepší. K takovému závazku jsou potřeba prostředky. Věříme, že naše cenotvorba je adekvátní vůči doručované hodnotě.

Závěrem

Zvyšování ceny je vždy tou nejméně populární změnou. Má to ale i svá pozitiva. Jsme si jistí, že Freelo díky tomu bude růst rychleji a nová vylepšení a funkce na sebe nenechají dlouho čekat.

Související články:

Pokud budete potřebovat nějaké další informace, kontaktujte nás.

Freelo.io Blog Strojovna 8měsíční cesta za novým ceníkem

Inspirace

Podcast & Rozhovory

Strojovna

Akademie

icon-kormidlo5

14denní testovací plavba zdarma

Potřebujete poradit? Domluvte si s námi bezplatnou online konzultaci.