Freelo je online aplikace na řízení projektů. Pomáhá týmům organizovat a dokončovat práci s menším úsilím
Freelo posádka, Jan Kulda, Karel Dytrych, Jakub Sedlařík, Káťa Jozífová, Karel Borkovec, Karolína Petrželová
Inspirace

Inspirace z podpalubí #1

Freelo posádka si pro vás připravila pravidelný občasník Inspirace z podpalubí. V prvním vydání se s vámi členové posádky Freela podělí o zajímavé tipy. Můžete se těšit na zahradničení, super podcasty, knížky, seriály nebo výlety. Mrkněte, čím žijeme, když zrovna nebušíme do klávesnic a myší.

Karel

Nadchl mě výlet na Kokořínsko, kde jsou super lesy, skály, cesty. Člověk potká náckovu rokli nebo vesničku Ráj, kde sice nefungovala elektřina, ale měli pivo. 🙂

Z výletu na Kokořínsku.

Podcast The Joe Rogan experience, konkrétně díl s Elonem Muskem, ve kterém mluvil např. o implantátu/čipu do mozku, který bude umět pomáhat s alzheimerem nebo stimulovat jakoukoliv poškozenou část mozku. A tak trochu to udělá z lidí kyborgy.

Další tip je mega čtivá knížka Blackout o globálním výpadku elektřiny a FITFAB Pracák – pracovní sešit, který vás naučí přemýšlet o fitness a zdravém stravování.

Kulin

Posledních pár měsíců si užívám péči o zahradu. S tím souvisí pěstování zeleniny/bylinek/rajčat a nebo taky kompostování bioodpadu. Překvapilo mě, jak málo péče stačí a vyroste vám krásný salát nebo ředkvička 😀

Když ajťák zahradničí.

Začal jsem taky pravidelněji experimentovat s fermentací neboli kvašením. Vyrábím si tak třeba moje oblíbené Kimči. Fermentování je jednoduchý a staletími vyzkoušený způsob získávání přírodních probiotik a tělu prospěšných látek. A můžete se vyprdnout na kupování drahých a často taky nefunkčních prášků.

Pravidelně se hýbu (chůze, kolo, cvičení) – cílem je neprosedět 5 dní v týdnu v jedné pozici u počítače. Hodina věnovaná tělu se vrátí několikrát na produktivitě a psychické pohodě. Plánuju pohyb tak, abych ho co nejlépe začlenil do každého dne. Pár příkladů:

  • Buď jdu pěšky (nebo jedu na kole) do/z práce (7 km).
  • Někdy pracuji doma a jdeme se přes den projít s kočárkem.
  • Občas se domluvíme s kolegou a před obědem si dáme 30-60 min. procházku, při které probereme pracovní záležitosti.
  • Krátce si zacvičím pokaždé, když jdu na WC – stačí pár kliků, dřepů, zvednout párkrát činky nebo se protáhnout s cvičící gumou.
Všichni námořníci sborem, za tím prvním … Borkim 😀  . Aneb kapitáni na procházce před obědem.

Káťa

Dostal mě španělský seriál Money Heist, od kterého se nedalo odtrhnout a zkoukli jsme všechny série asi za týden. 😀

Po dlouhé době jsem přečetla další detektivku od Jo Nesbo: Lovci hlav – konec fakt nečekáte.

Doporučuju výlet do přírodní rezervace Strádovské peklo, prima procházka údolím Chrudimky až na zříceninu hradu Strádov. Po cestě je plno kešek, takže další tip na cíle výletů je vyzkoušet #geocaching.

Kuba

Můj tip je knížka Sapiens – Úchvatný i úděsný příběh lidstva, kterou napsal Juval Noach Harari. Jaký je vztah mezi historií a biologií? V čem tkví zásadní rozdíl mezi rodem Homo sapiens a ostatními zvířaty? Na tyhle a další evoluční otázky vám knížka dá odpovědi.

Dál jsem četl Ze života fotografa od Petra Jana Juračky. Petr je biolog, fotograf, učitel, vědátor, trochu horolezec a nadšenec do dronů. Svého času držitel výškového rekordu s dronem v C1, což je první výškový tábor pod majestátní osmitisícovkou K2.

Z podcastů mě baví Deep Talks s Petrem Ludwigem a Casablanca o cestování a outdoor sportech.

Petrželka

Mě nadchl výlet do skalního městečka – Toulovcovy maštale poblíž Litomyšle. Krásná procházka lesem až ke skalnímu útvaru. Cestou se zastavte také na zámku Nové hrady. I když se nemůže do vnitřních prostor, areál s velkou zahradou, jelením výběhem a přírodním bludištěm stojí za to.

Na výletě v Toulovcových Maštalích.

Mám ráda podcast Tvůrčí psaní od René Nekudy – o češtině, knížkách a kreativitě. Doporučím i podcast Rváči s osudem – konkrétně díl s Pavlem Moricem Štěstí není pro každýho o překonávání životních překážkách a nacházení štěstí.

Borki

Přestal jsem jezdit do kanclu na kole nebo autem a chodím každý den pěšky. Jen to mi dá každý den více než 5 km. K tomu chodím ještě pravidelně před obědem a držím dlouhodobý průměr chůze na zhruba 8 km denně.

Osvědčilo se mi udělat si návyk a cvičit málo, ale často v průběhu celého dne. Např. když jsem v kanclu a jdu na záchod, tak cestou zpět si dám 20 kliků a 20 dřepů. Takto to můžu za den udělat třeba 5x a už to je znát.

Ohledně stravy praktikuju přerušovaný půst (Intermittent fasting) – cílem je odlehčit organismu a celkově jíst méně, protože si myslím, že drtivá většina našich problémů souvisí právě se stravou. Obvykle začínám snídaní kolem 10:00, pak pozdější oběd a končím večeří kolem 17:30. Pokud bych nesportoval, tak bych jedl pouze 2x denně.

Z podcastů mě baví Potraviny, konkrétně díl Se City Shamanem Daliborem Chytilem o rostlinných doplňcích. Taky poslouchám Za hranicí fitness.

Pošli inspiraci dál

Líbilo se ti první vydání Inspirace z podpalubí? To nás moc těší! A budeme ještě šťastnější, když článek pošleš dál po vlnách sociálních sítí.

P.S.: Tady najdeš všechny články ze série Inspirace z podpalubí.

  • Líbilo? Pošli vzkaz v lahvi ostatním

Newsletter odebírá 1000+ šéfů, kterým pomáhá zefektivňovat tým

Karolína Petrželová
Karolína PetrželováAhoj, na palubě Freela se starám o marketing a spokojenost námořníků (uživatelů). Ráda píšu, fotím a vytvářím cokoliv kreativního.

Líbil se vám článek?

Nezmeškejte ten další!