Freelo Blog Podcast & Rozhovory Jak pracuje a řídí projekty UX designer Lukáš Dubina

Jak pracuje a řídí projekty UX designer Lukáš Dubina

Rozhovory

Ahoj Lukáši. Pověz nám něco o sobě a své práci. Čím se zabýváš?

Jsem UX designer na volné noze. Specializuji se na zvyšování obchodní výkonnosti, návrh a tvorbu webů a e-shopů. Provozuji vlastní affiliate projekty v ČR i v zahraničí, na kterých testuji a vyhodnocuji trendy v e-commerce.

V čem je tvoje práce specifická, že ses začal zajímat o Freelo?

Můj typický klient je majitel e-shopu či webu, který chce zvýšit obrat, dohledatelnost či povědomí o značce. To většinou vyžaduje zapojení dalších externích freelancerů a nastavení základního projektového řízení. Často bývám v roli konzultanta či osobou, která je zodpovědná za úspěšné dokončení projektu. Potřebuji mít přehled nad konkrétními činnostmi a postupy, možnost komentování, zadávání úkolů, sdílení výstupů a myšlenek. Zkrátka mít vše pohromadě na jednom místě. Na menší projekty využívám většinou Trello (TIP: Nově lze do Freela nástěnky z Trella importovat). Dlouhodobě také Basecamp nebo Asanu, ale postupně už se třeba Basecamp snažím nahradit právě Freelem, protože je pro mě a klienty použitelnější. Poslední dobou jsem narážel u českých klientů na jisté limity,  kdy měli někteří problém s absencí češtiny. Freelo má velkou výhodu právě v tom, že je kompletně v češtině.

Jak vypadá tým, se kterým spolupracuješ?

Tým se odvíjí od rozsahu zadání a konkrétního klienta. Nejčastěji spolupracuji s PPC a SEO specialisty, programátory, kodéry a copywritery. Snažím se často zapojit klienta do celého procesu, protože on sám zná své podnikání nejlépe. Občas s námi komunikuje jen zástupce klienta.

Pracujete společně jenom online nebo se potkáváte i osobně?

Osobní kontakt většinou není potřeba. Samozřejmě se mu nebráním, ale 80% svých zákazníků jsem během spolupráce fyzicky neviděl. Často se nimi osobně potkám až za delší dobu, např. na nějaké odborné akci. Jsem fanouškem digitálního nomádství a práce odkudkoli na světě. Rád cestuji a pracuji z různých koutů světa. Někdy bývám i několik měsíců mimo ČR. Freelo mi pomáhá v organizaci práce i v komunikaci. Mám ale skvělé klienty, kteří se nebrání online komunikace  po Skypu či Whereby, pokud jsem zrovna mimo ČR.

S kolegy v oboru se známe osobně z předchozích projektů či různých konferencí. Většinou vše řešíme pouze online. Známe se dlouho a víme, jak kdo funguje a co můžeme vzájemně očekávat.

Jaká je u vás v týmu na Freelo odezva? Líbí se?

Členové týmu, který tvoří převážně freelanceři,  jsou zvyklí pracovat s podobnými aplikacemi (např. Basecamp). Z jejich strany nebývá žádný problém se adaptovat. Reakce klientů bývají občas rozporuplné. Jsou zvyklí na komunikaci po e-mailu, která je ale velmi neefektivní. Nechtějí se učit ovládat nový software. Po krátké době si ale zvyknou a jsou nadšeni. Líbí se jim hlavně to, že mohou pozorovat vývoj celého projektu, schvalovat rozpočty a vše se odehrává na jednom místě.

Zlepšila se „morálka“ řešení úkolů ve vašem týmu?

Lépe se daří dokončovat konkrétní úkoly. Ihned po přihlášení do aplikace je jasné, zda se od uživatele očekává nějaká interakce. Díky notifikacím odpadají dohady typu “nedostal jsem zadání” nebo “pořád čekám na zpětnou vazbu, abych mohl pokračovat v práci”.

To jsme rádi. Jak jste komunikovali před Freelem?

Stejně jako komunikuji se zákazníky, pokud na projektu pracuji sám. Nejčastěji je to kombinace telefon / e-mail / Trello / Google Drive / InVision / Evernote.

Co vám nevyhovovalo a proč jste se rozhodli pro změnu?

Čim více aplikací, tím větší chaos. Nejčastěji vše vázlo na psaní a přeposílání e-mailů. Dohledávat zadání či reakce v e-mailové komunikaci je velmi zdlouhavé a neefektivní.

Jaké největší výhody z jeho používání pro vás vyplývají?

  • Jednoduché a intuitivní ovládání
  • Dobrý poměr cena / výkon
  • Přehled o všech projektech, termínech a jejich stavu
  • Vykazování odpracovaného času
  • Nastavování rozpočtů u jednotlivých projektů
  • Transparentní komunikace
  • To-do listy a check listy
  • Nahrávání souborů
  • Fulltextové vyhledávání
  • Šablony a štítky (TIP: vyzkoušejte UX checklist před spuštěním webu)

A kde jsou naopak slabiny? Co bychom měli udělat, aby to byl opravdu ideální komunikační nástroj?

Zatím nejvíce postrádám:

  • detailnější možnost přidělování práv
  • editor s širší možností formátování textu
  • obecnou diskuzi k jednotlivým projektům
  • “silent mode” / “do not disturb mode” – vypnutí a personalizace notifikací

Velmi by se mi líbilo, kdyby Freelo umělo videohovory s možností sdílení obrazovky. Samozřejmě to lze lehce nahradit jinou aplikací (např. Skype či Google Hangout), ale tímto by mohlo Freelo dostat zajímavý rozměr.

Dovedeš si představit uplatnění Freela i v dalších konkrétních profesích?

Určitě najde využité všude tam, kde se pracuje v týmech, je třeba koordinovat činnosti a hlídat termíny. Dále si dokážu představit využití pro osobní život,  např. na plánování cest, svateb, dovolené, oslav či stavbu domu.

A na závěr, kdybys chtěl někomu Freelo doporučit, co bys zmínil jako jeho největší přínos?

Jednoduchá aplikace, která usnadní plánování činností, koordinaci týmů a úspěšné dokončení projektů v zadaných termínech.

Díky moc za rozhovor!

Děkuji za skvělou aplikaci a přeji hodně spokojených uživatelů.

Freelo.io Blog Podcast & Rozhovory Jak pracuje a řídí projekty UX designer Lukáš Dubina

Inspirace

Podcast & Rozhovory

Strojovna

Akademie

icon-kormidlo5

14denní testovací plavba zdarma

Potřebujete poradit? Domluvte si s námi bezplatnou online konzultaci.