Jak se studenti vypořádali s byznys plánem na kurzu PodnikniTo aneb náš Honza v komisi

Motivovat studenty není vždy jednoduché. Jak se s tímto nelehkým úkolem dokázal popasovat spoluautor Freela a webdesignér Honza Kulda na kurzu PodnikniTo a při hodnocení studentských byznys plánů?

PodnikniTo jako business motivace

V rámci speciálního kurzu PodnikniTo, který pořádá semestrální kurzy a tematická školení, požádal podnikatel, školitel a mentor Jakub Tížek Honzu o prezentaci svých byznys začátků a zkušeností. A protože se myšlenka přípravy studentů na podnikání Honzovi zalíbila, s radostí souhlasil. 21. března na pardubické univerzitě ve své prezentaci postupně odhaloval loga firem, se kterými jeho pracovní cesta souvisela. Vysvětlil, v čem mu jednotlivé společnosti, pro které pracoval, byly přínosné při jeho rozvoji a v čem zase naopak on jim. Prezentaci uzavřel zásadní myšlenkou:

„To, se kterýma lidma se stýkáte a na kterých věcech pracujete, rozhoduje o tom, kde v budoucnu budete a kým budete.“

Zpětná vazba od profíků

Aby se Honza dlouho nenudil, stal se o týden později součástí komise, která hodnotila několikatýdenní práce studentů napříč univerzitou spolu s Jirkou Janků, šéfem pardubické eBRÁNY, a Vojtou DlouhýmAngitu. Úkolem komise bylo poskytnout cennou zpětnou vazbu a motivovat studenty v další práci. Jak celá akce probíhala? Na události prezentovalo celkem 8 lidí, kteří měli za 8 týdnů vytvořit byznys projekty dle Lean Canvas. Bohužel ale jen 2 prezentace Honza hodnotí jako ty, které měly hlavu a patu.

V čem tedy dělali studenti největší chybu?

To nám Honza shrnul jednoznačně: „Hned ze začátku provedli poměrně bídný průzkum trhu. Největším úskalím všech však bylo absolutně podceněné financování a kalkulace byznysu.“

Studenti si z obou akcí díky Honzovi a dalším profesionálům odnesli drahocenné informace. Jejich motivace je pro budoucí kariéru velmi důležitá. Na závěr proto slovy Jakuba Tížka (PodnikniTo):

„Přestaň tomu říkat sen, začni tomu říkat plán“.